– Zowel voor de voorschool, de basisschool, het S(B)O en het VSO –

Mag er bij jullie op school eigenlijk best wel eens kritisch naar de zorgstructuur gekeken worden? Is de school onlangs in een verbeter- of crisismanagement terecht gekomen en heb je een zeer ervaren interim IB-er nodig? Of kan de nieuwe IB-er pas over een paar maanden van start gaan, gaat de huidige IB-er met zwangerschaps- of ziekteverlof?

In al deze gevallen bent u dus opzoek naar een ervaren interim IB-er die vanaf de eerste dag productief aan het werk kan! Wat voor een interim IB-er* je ook zoekt ‘Angela Apon expertise binnen de basisschool’ heeft een aantal zeer ervaren interim IB-ers in onze samenwerking.

Het is ook mogelijk om de huidige IB-er van de school bijstaan te staan of ondersteunen bij bepaalde (extra) taken of bij het opzetten / aanpassen van de ondersteuningsstructuur van de school.


Angela vervult al sinds 2013 diverse Interim IB opdrachten per jaar uit, naar volle tevredenheid van de opdrachtgevers overigens. In de afgelopen jaren hebben wij het genoegen dat steeds meer ervaren interim IB-ers zich graag willen aansluiten bij ‘Angela Apon expertise binnen de basisschool’, zodat ook zij via ons met passie deze mooie opdrachten kunnen vervullen.

Na een vrijblijvend afstemmingsgesprek met Angela bij u op school/bestuur, waar u uw wensen, ideeën en ondersteuningsbehoeften kan aangeven t.a.v. interim IB, gaan wij voor u geheel op maat en naar uw wensen aan de slag! Wanneer Angela zelf de gevraagde expertise niet in huis heeft of op het gevraagde moment geen ruimte in haar agenda heeft, dan zullen wij met grote zorg een andere Interim IB-er benaderen.

Binnen de opdracht van interim IB, gaan Angela en de andere interim IB-ers zorgvuldig te werk, waarbij processen goed bewaakt worden. Wekelijkse overleggen met directie en IB staan hierin centraal.  De transparantie naar het team vinden wij vanuit ‘Angela Apon, expertise binnen de basisschool’ hierbij belangrijk, dit kan gebeuren door het terug laten komen als agendapunt op vergaderingen, maar ook door het organiseren van een studiedag(deel) voor het gehele team.  Na het inzetten van veranderingen is het zaak om regelmatig te evalueren, bijstellen  en vervolgens te borgen.

Doordat Angela de coördinerende en faciliterende rol heeft (waar de afspraken die van te voren zijn gemaakt leidend zijn) , naast een eventuele eigen inhoudelijke rol, kan zij voor de uitvoering van desbetreffende interim IB opdracht, het aanspreekpunt/ contactpersoon van de school zijn. Hierdoor kunnen wij garant blijven staan voor de kwaliteit die we willen leveren.

Wij werken door het gehele land. Dus ook op uw school kunnen wij Interim IB opdrachten vervullen!


*Ook mogelijk in combinatie met Interim Directeur. Wij werken overigens uitsluitend samen met Interim IB-er die zelfstandig vanuit een eigen bedrijf werken, hij/zij komt dus niet op de loonlijst.


Bel of mail mij terug voor het maken van een afspraak!


REFERENTIES

2019 – Barbara Mindé, directeur OBS De Notenkraker

Via LinkedIn ben ik eind 2018 in contact gekomen met Angela. Vrij snel hebben we toen afspraken gemaakt over een interim IB-periode op OBS De Notenkraker.
Angela had snel in de gaten waar mijn vraag lag: de zorgstructuur op de school vorm geven, de lopende IB zaken oppakken tot dat de nieuwe IB-er zou starten op school en deze inwerken op haar nieuwe plek. Wat een fijne samenwerking!  Angela communiceert duidelijk, is transparant, zeer deskundig en professioneel in haar werk. Ze pakt zaken snel op, ziet wat er nodig is en is ook vooral een prettige “collega”. Want ook al was het maar een korte periode ze hoorde direct bij het team.
Ik ben haar dankbaar voor het opzetten van de zorgstructuur op onze school, we kunnen hier nu echt mee aan de slag en de nieuwe IB-er heeft door haar coachende rol een fijne start kunnen maken. Hopelijk mogen we in de toekomst elkaar nog vaak tegenkomen of samenwerken.


2018 – Gerold Baan, interim directeur

Ik heb in 2018 ruim een half jaar samengewerkt met Angela. Wat mij opviel was haar enorme inzet, gedrevenheid en expertise. Dat laatste is niet voor niets haar ‘slogan’. Wat mij betreft kun je het gerust haar ‘handelsmerk’ noemen. Angela communiceert heel duidelijk naar leerkrachten en ouders. Ze weet haar boodschap helder, eerlijk en duidelijk voor het voetlicht te brengen. Ook als de boodschap niet prettig of niet verwacht is, kan ze die met enerzijds scherpte maar anderzijds menselijk inlevingsvermogen berichten. Daarnaast is Angela een prettige, invoelende persoonlijkheid. In de samenwerking met mij hebben we duidelijke afspraken gemaakt waarbij we nadrukkelijk hebben ingezoomd op een professionele rolverdeling. Deze afspraken hebben we in de praktijk goed gestalte kunnen geven. Als ik in een opdracht een interim ib’er nodig heb, staat Angela bovenaan mijn lijstje.


2018 – Machteld Blekkenhorst, NVO Orthopedagoog-Generalist

Ik heb de samenwerking met jou, als Interim IBer als erg prettig ervaren. Respect heb ik voor de manier waarop je hebt gewerkt, gang van zaken en afspraken binnen de school in gang hebt gezet. Ik heb je ervaren als goed bereikbaar, helder in je communicatie, verbindend kind/ouders en school en ik herken dat je werkt volgens het principe “Zeg wat je doet en doe wat je zegt“. Dat vind ik altijd erg belangrijke elementen in samenwerking met scholen. Bedankt voor de fijne samenwerking! 


2018 – Wendy, ouder

Top aanpak voor onze zoon!

Angela kwam in maart 2018 OBS Toermalijn binnen om IB-taken over te nemen als interim IB. Onze zoon Thomas heeft ernstige dyslexie en heeft hiervoor extra begeleiding van school en dyslexiebehandelingen van ONL nodig. Nadat ONL een aantal behandelingen en een toetsmoment had werd deze besproken met ons als ouders. Vanwege ziekte van de leerkracht en IB-er was er geen overdracht naar school. Daarnaast kreeg onze zoon niet de extra begeleiding op school, voor zijn ernstige dyslexie, die hij nodig had. We hebben vrij snel een afspraak gemaakt met Angela voor Thomas om de voortgang te bespreken en dat wij als ouders ons zorgen maakten over het gemis van begeleiding op school die hij zo hard nodig had. Angela pakte het goed en snel op. Ze had meteen actiepunten om Thomas het passende onderwijs te geven. Zo kreeg Thomas een eigen Chrome-book waar hij diverse lessen/programma’s auditief aangeboden kreeg. Daarnaast is hij uit het reguliere onderwijsaanbod gehaald, want als je nu in groep 6 zit en je leesniveau is eind groep 3, dan kan je een hele hoop niet goed/snel lezen. Natuurlijk is hier direct door Angela ingezet op een OPP en is een groeidocument gemaakt met betrokkenheid van Amstelronde (Samenwerkingsverband), zodat Thomas op de juiste manier naar de voorgezet onderwijs kan. Wij vinden het super hoe Angela er voor 100% voor gaat met respect voor ons en Thomas. Wij zijn blij met de snelle afspraken en de actiepunten die snel worden aangepakt om Thomas het onderwijs te geven die hij nu nodig heeft.

Lieve Angela, bedankt voor alles en heel veel succes in de toekomst en dat je met je deskundigheid veel kinderen/ouders/scholen mag helpen.


2018 – Naomi van Praag, leerkracht

Lieve Angela,

Ik wil jou heel erg bedanken voor de afgelopen maanden waarin je je ontzettend hebt ingezet voor de kinderen in mijn groep als Interim IB. Ook heb je voor mij gezorgd voor meer rust. Ik voelde mij door jou gezien en gehoord ( en geholpen). In een korte tijd heb je een groot verschil gemaakt voor mij.  Heel veel plezier en succes met de stappen in jouw carrière. Ik weet zeker dat het een succes gaat worden! Ik hoop dat we elkaar nog eens tegen gaan komen.


2017 – Angelique Le Fèvre , directeur basisschool de Horizon

Als directeur van basisschool de Horizon heb ik gebruik gemaakt van de diensten van Angela Apon. Zij heeft binnen de school als interim intern begeleider een verbindende rol gespeeld tussen het team en de directie. De zorgstructuur binnen de school is door haar weer op de kaart gezet. Angela is een heel fijn mens om mee te werken, professioneel en met een oog voor wat er binnen de school speelt. Zij is enthousiast en heeft kennis van zaken. Kortom, een aanrader!