2019

Angela Apon


+31 6 52 83 86 07



WhatsApp


vacatures

De Algemene Voorwaarden (PDF) zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel nr. 76415600


klachtenregeling (PDF)


privacyverklaring

Angela Apon - expertise binnen de basisschool
Angela Apon - expertise binnen de basisschool

Interim intern begeleider/kwaliteitscoördinator

(interim IB’er/KC’er)

Zowel voor de voorschool, de basisschool, het S(B)O als het VSO

 

Willen jullie op school eens kritisch naar de zorgstructuur / ondersteuningsstructuur kijken? Of zit de school middenin een verbetertraject of crisis, of zoeken jullie tijdelijke invulling van interne begeleiding vanwege zwangerschaps- of ziekteverlof? Schakel Angela Apon in voor een ervaren interim IB’er/KC’er.

 

Een van onze vaste Interim IB'ers/KC'ers gaat vanaf de eerste dag productief voor jullie school aan het werk. En als er niemand uit ons team beschikbaar is, dan staat één van de ervaren interim IB’ers/KC’ers uit ons netwerk klaar.

 

  • Ervaren interim IB’er/KC’er van Angela's team of IB’er/KC’er uit haar netwerk
  • Zelfstandig vanuit ons bedrijf, dus niet op de loonlijst van de basisschool
  • Op basisscholen door heel Nederland
  • Periodieke overleggen
  • Ook mogelijk in combinatie met Interim Directeur

 

Interim intern begeleider/kwaliteitscoördinator of ondersteunen van IB’er/KC’er

Al sinds 2013 vervullen wij elk jaar diverse Interim IB-opdrachten en beschikken wij over een sterk netwerk van ervaren interim intern begeleiders. Naast een mogelijke eigen inhoudelijke rol, coördineert en faciliteert Angela de uitvoering van de interim IB-opdracht en blijft zij het aanspreekpunt voor jullie school. Zo staan wij garant voor de kwaliteit die we willen leveren.

 

Ook kunnen wij jullie huidige IB'er ondersteunen bij bepaalde (extra) taken of bij het opzetten of aanpassen van de ondersteuningsstructuur van de school.

 

Daarnaast kunnen wij de ondersteuningsstructuur van de school in kaart brengen met een onderzoek en adviesverslag op maat.

 

Als gecertificeerd assessor is Angela bevoegd om een objectief assessment af te nemen bij de leerkracht of IB'er. Bovendien kan zij vanuit het assessment op maat meedenken in mogelijkheden om te groeien.

De werkwijze voor interim IB/KC

Afstemmingsgesprek

In een vrijblijvend afstemmingsgesprek met Angela Apon bij jullie op school, bespreken we jullie wensen, ideeën en ondersteuningsbehoeften. Dan gaan wij geheel op maat voor jullie wensen aan de slag.

 

Periodieke overleggen

Binnen de opdracht van interim IB/KC, gaat een van onze vaste interim IB'ers/KC'ers of een andere interim IB’er uit ons netwerk zorgvuldig te werk en bewaken we jullie processen. Periodieke overleggen met directie en IB staan hierbij centraal.

Wij zijn volledig transparant naar het team. Dat doen we o.a. door de begeleiding als agendapunt op vergaderingen mee te nemen, of door een studiedag(deel) voor het gehele team te organiseren.

 

Evalueren en borgen

Na het inzetten van veranderingen is het zaak om regelmatig te evalueren, bij te stellen en vervolgens te borgen. Wij helpen daarbij.

Stacks Image 307

Kirsten, Esther, Angela, Natasja; Interim IB’ers/KC’ers bij team Angela Apon

Meer informatie of een afspraak maken?

Wil je meer informatie, of een afspraak om de mogelijkheden omtrent interim IB te bespreken? Bel of

info(_AT_)angela-apon.nl
 ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!

Referenties

De nood was hoog, we hadden écht op korte termijn een interim zorgcoördinator nodig op school. Via een collega werden we getipt over Angela en Bernardo. Na een eerste kennismaking namen ze ruim de tijd om te onderzoeken wat we precies nodig hadden en wat de context van onze school was. Al snel hadden we een kennismaking met een kandidaat. Het bleek een schot in de roos! In eerste instantie spraken we 2 dagen per week af, maar al snel werd ons duidelijk dat we meer nodig hadden. Geen probleem voor Angela en Bernardo, we maakten nieuwe afspraken, waarbij de uitbreiding werd afgestemd. Een mix van op school en thuiswerken, zo werkte het voor iedereen het beste. Kortom, win-win en alles snel en duidelijk geregeld. De kracht van Angela en Bernardo zit enerzijds in de hoge kwaliteit die wordt geleverd en anderzijds in de zorgvuldigheid waarmee ze te werk gaan. Tijdens de opdracht is er constant contact en inhoudelijke afstemming. Binnenkort nemen we na 1,5 jaar afscheid van onze interim zorgcoördinator, maar mede dankzij haar hebben we inmiddels de waardering 'goed' van de onderwijsinspectie gekregen, teamwork in optima forma. En ik weet dat het lijntje met Angela en Bernardo kort blijft, we weten elkaar te vinden in de toekomst!

2022 Ruud de Groot, directeur Godfriedbomansschool Rijswijk

 

Sinds vorig jaar is obs de Voorsprong een samenwerking aangegaan met Angela Apon expertise binnen de basisschool.
Een zeer prettige samenwerking, die uitmondde in een verlenging.
Angela neemt haar opdracht zeer serieus, werkt secuur, overlegt veel en is flexibel wanneer de afgesproken werkzaamheden wegens omstandigheden veranderd moeten worden.
Door haar grote kennis op IB-gebied, maar ook op beleid en organisatie gebied binnen basisscholen, is ze niet alleen een ondersteunings- en sparringpartner voor IB, maar ook een een sparringpartner voor directie.
Een helikopter view hebben en uitdragen behoort dan ook tot 1 van haar expertises.
Angela waakt ervoor dat de school die haar inhuurt, niet afhankelijk wordt van haar expertise en ondersteuning. Ze zorgt er op tijd voor dat het eigenaarschap terug wordt gegeven, daar waar het hoort, binnen de school.
Binnen het bedrijf van Angela Apon werken kundige mensen.
Samenwerken met experts die in dienst van Angela Apon werken, is garantie op succes.
Zorgvuldig wordt door Angela besproken en bekeken welke persoon de beste match is voor de school.
Kortom: Angela Apon expertise binnen de basisschool is een persoon en een bedrijf waar elke school graag mee wil samenwerken.

2022 Sabine Levenbach van den Oever, directeur OBS De Voorsprong Den Haag

 

Na 10 jaar als leerkracht voor de klas hebben gestaan besloot ik de stap te maken om te solliciteren op de functie van Intern Begeleider. Een spannende stap maar met een hart dat ligt bij zorgleerlingen leek het mij passend.

Ik kreeg de kans om ingewerkt ofwel opgeleid te worden door Angela. Een schot in de roos!
Het enthousiasme waarmee ze vertelt over het I.B.-schap zorgde ervoor dat ik niet kon wachten tot de volgende sessie gepland stond.

Door de praktische kennis die ze bezit kon ik vanaf dag 1 effectief aan de slag binnen het werkveld en iedere week kwam er een stukje verdieping bij.

Naast de coaching op het gebied van inhoudelijke zaken kwam ook mijn persoonlijke ontwikkeling ter sprake. Ofwel een allesomvattend coaching traject. Bedankt!

2020 –  Jolanda Oosterling, Intern Begeleider De Parkiet Den Haag

 

Het was erg fijn om ‘ingewerkt’ te worden door een ervaren deskundige met veel kennis en ervaring binnen het onderwijs. Ik heb niet alleen geleerd over het onderwijs, maar ik heb ook veel geleerd over planning, organisatie en communicatie. 

Ze gaf me tools, tips en handvaten, maar gaf me ook de ruimte om de werkzaamheden ‘eigen’ te maken. 

Na jaren leerkracht te zijn geweest en de stap binnen het onderwijs heb durven maken naar een startende intern begeleider, ben ik blij dat Angela mij heeft mogen begeleiden en opweg heeft geholpen met deze ‘carrière’ switch. Waar ik tot de dag van vandaag geen enkele spijt van mijn keuze heb.

2020 – Krystle Kautz, Intern Begeleider Basisschool De Buutplaats Den Haag

 

Angela had snel in de gaten waar mijn vraag lag: de zorgstructuur op de school vorm geven, de lopende IB-zaken oppakken tot dat de nieuwe IB’er zou starten op school en deze inwerken op haar nieuwe plek. Wat een fijne samenwerking! Angela communiceert duidelijk, is transparant, zeer deskundig en professioneel in haar werk. Ze pakt zaken snel op, ziet wat er nodig is en is ook vooral een prettige “collega”. Want ook al was het maar een korte periode, ze hoorde direct bij het team.
Ik ben haar dankbaar voor het opzetten van de zorgstructuur op onze school, we kunnen hier nu echt mee aan de slag en de nieuwe IB’er heeft door haar coachende rol een fijne start kunnen maken. Hopelijk mogen we in de toekomst elkaar nog vaak tegenkomen of samenwerken.

2019 – Barbara Mindé, directeur OBS De Notenkraker Den Haag

 

Ik heb in 2018 ruim een half jaar samengewerkt met Angela. Wat mij opviel was haar enorme inzet, gedrevenheid en expertise. Dat laatste is niet voor niets haar ‘slogan’. Wat mij betreft kun je het gerust haar ‘handelsmerk’ noemen. Angela communiceert heel duidelijk naar leerkrachten en ouders. Ze weet haar boodschap helder, eerlijk en duidelijk voor het voetlicht te brengen. Ook als de boodschap niet prettig of niet verwacht is, kan ze die met enerzijds scherpte maar anderzijds menselijk inlevingsvermogen berichten. Daarnaast is Angela een prettige, invoelende persoonlijkheid. In de samenwerking met mij hebben we duidelijke afspraken gemaakt waarbij we nadrukkelijk hebben ingezoomd op een professionele rolverdeling. Deze afspraken hebben we in de praktijk goed gestalte kunnen geven. Als ik in een opdracht een interim ib’er nodig heb, staat Angela bovenaan mijn lijstje.

2018 – Gerold Baan, interim directeur

 

Top aanpak voor onze zoon! Angela kwam in maart 2018 OBS Toermalijn binnen om IB-taken over te nemen als interim IB. Onze zoon Thomas heeft ernstige dyslexie en heeft hiervoor extra begeleiding van school en dyslexiebehandelingen van ONL nodig. Nadat ONL een aantal behandelingen en een toetsmoment had, werden deze besproken met ons als ouders. Vanwege ziekte van de leerkracht en IB’er was er geen overdracht naar school. Daarnaast kreeg onze zoon niet de extra begeleiding op school, voor zijn ernstige dyslexie, die hij nodig had. We hebben vrij snel een afspraak gemaakt met Angela voor Thomas om de voortgang te bespreken en dat wij als ouders ons zorgen maakten over het gemis van begeleiding op school die hij zo hard nodig had. Angela pakte het goed en snel op. Ze had meteen actiepunten om Thomas het passende onderwijs te geven. Zo kreeg Thomas een eigen Chrome-book waar hij diverse lessen/programma’s auditief aangeboden kreeg. Daarnaast is hij uit het reguliere onderwijsaanbod gehaald, want als je nu in groep 6 zit en je leesniveau is eind groep 3, dan kan je een hele hoop niet goed/snel lezen. Natuurlijk is hier direct door Angela ingezet op een OPP en is een groeidocument gemaakt met betrokkenheid van Amstelronde (Samenwerkingsverband), zodat Thomas op de juiste manier naar het voortgezet onderwijs kan. Wij vinden het super hoe Angela er voor 100% voor gaat met respect voor ons en Thomas. Wij zijn blij met de snelle afspraken en de actiepunten die snel worden aangepakt om Thomas het onderwijs te geven dat hij nu nodig heeft.

Lieve Angela, bedankt voor alles en heel veel succes in de toekomst en dat je met je deskundigheid veel kinderen/ouders/scholen mag helpen.

2018 – Wendy, ouder OBS Toermalijn Uithoorn

 

Lieve Angela

Ik wil jou heel erg bedanken voor de afgelopen maanden waarin je je ontzettend hebt ingezet voor de kinderen in mijn groep als Interim IB. Ook heb je voor mij gezorgd voor meer rust. Ik voelde mij door jou gezien en gehoord (en geholpen). In een korte tijd heb je een groot verschil gemaakt voor mij. Heel veel plezier en succes met de stappen in jouw carrière. Ik weet zeker dat het een succes gaat worden! Ik hoop dat we elkaar nog eens tegen gaan komen.

2018 – Naomi van Praag, leerkracht Den Haag

 

Als directeur van basisschool de Horizon heb ik gebruik gemaakt van de diensten van Angela Apon. Zij heeft binnen de school als interim intern begeleider een verbindende rol gespeeld tussen het team en de directie. De zorgstructuur binnen de school is door haar weer op de kaart gezet. Angela is een heel fijn mens om mee te werken, professioneel en met een oog voor wat er binnen de school speelt. Zij is enthousiast en heeft kennis van zaken. Kortom, een aanrader!

2017 – Angelique Le Fèvre , directeur basisschool de Horizon Amstelveen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie